Linkbuilding: pijn of plezier
Linkbuilding kan een echte pijnlijke bevalling zijn. Jouw marketingvrienden en online publicaties herinneren je er voortdurend aan. Je moet backlinks, interne links en secundaire links bouwen met de juiste ankertekst. Niet alleen dat, maar het is ook de bedoeling dat je gastblogt en testimonials schrijft om die backlinks te genereren.
Je moet ook pijlerinhoud maken, dofollow- en nofollow-links begrijpen. Alsmede lid worden van de juiste externe mappen en jouw social media-accounts bijhouden. Bovendien moet je ook eventuele verbroken links op jouw website repareren.
Het is duidelijk dat het hele plaatje snel een puinhoop wordt. Maar je kunt het je natuurlijk niet veroorloven om linkbuilding ronduit te negeren.
Linkbuilding strategie
En jouw strategie voor linkbuilding is misschien wel de belangrijkste manier om door de gelederen te stijgen. Links komen bijvoorbeeld op de eerste plaats terecht voor de belangrijkste bijdragende factor aan jouw SEO-strategie. Je weet echter ook dat linkbuilding veel ingewikkelder is dan je op het eerste gezicht zou denken.
SEO verbeteren met je linkbuilding-strategie is veel gemakkelijker om over te praten dan om het daadwerkelijk te doen. Met al het advies voor linkbuilding dat je zou moeten onthouden en implementeren zie je soms het bos niet meer. Daarom willen we je het met deze blog gemakkelijker maken.
Laten we aanvangen bij het begin.
Voer een origineel onderzoek uit en publiceer jouw gegevens
Heb je problemen om mensen naar jouw inhoud te laten linken?
Welnu, we geven je de beste manier om mensen aan te moedigen om naar jouw website te linken. Namelijk door relevante en originele gegevens te verstrekken.
Als je een onderzoek uitvoert dat interessante en zinvolle resultaten binnen jouw branche oplevert, zullen andere contentmarketeers waarschijnlijk naar jou verwijzen. Zo zal je een backlink krijgen in hun eigen blogposts.
Maak een infographic
Een andere manier om backlinks, shares en sociale signalen voor jouw website te genereren, is door een infographic te maken. Omdat infographics tegenwoordig een hot topic zijn, delen contentmarketeers ze graag.
Als je moeite hebt om backlinks op te bouwen zoals je wilt, overweeg dan om een infographic te maken. Om zo je publiek aan te moedigen deze en andere publicaties te delen om het te vermelden. Vaak zijn infographics echter uitzonderlijk lange weergaven van feiten en gegevens.
Misschien vraag je je nu af: hoe zou iemand dan alles op zijn blog delen? Ziet dat er niet rommelig uit?
Welnu, de meest gebruikelijke manier waarop andere blogs jouw infographic delen, is door screenshots te maken van stukjes ervan. Want als ze dat doen, moeten ze je een backlink geven. Als je merkt dat dit niet het geval is, stuur ze dan een e-mail om hen te vragen de correctie aan te brengen.
Huur een marketingbureau in
Een betrouwbaar marketingbureau, zoals Seeders online marketing in Zwolle kent het klappen van de zweep. Een bevalling hoeft immers niet pijnlijk te zijn.