Browse By

Geef uw merk een visuele identiteit

Tegenwoordig is het voor een bedrijf noodzakelijk om goed vindbaar te zijn voor uw doelgroep. Dit kunt u doen door een website te laten maken en hier de nodige strategieën op toe te passen op het gebied van SEO. Maar daarnaast zijn er ook nog een hoop andere kanalen die u kunt benutten om uw doelgroep te bereiken. Daarom is het belangrijk om, naast een goede online vindbaarheid, ook te focussen op een visuele identiteit.

Herkenbare huisstijl

Om uw onderneming herkenbaar te maken, is het belangrijk om eerst te zorgen voor een duidelijke huisstijl. Deze gebruikt u niet alleen voor uw logo, maar ook voor uw website, de visitekaartjes, de e-mail, het lettertype en eventueel de bedrijfskleding. Onder een duidelijke huisstijl valt ook de tone of voice van uw onderneming. Denk daarom goed na over hoe u in de communicatie over wilt komen op uw doelgroep en hoe deze groep aangesproken wenst te worden. Bedrijven met een duidelijke tone of voice zijn bijvoorbeeld Bol.com en Coolblue.

Offline campagnes

Om nieuwe klanten te werven, kunt u gebruikmaken van social media, e-mails versturen en adverteren via de zoekmachines. Maar ook offline zijn er genoeg mogelijkheden om nieuwe klanten te werven. Laat brochures en folders drukken en laat deze verspreiden, of adverteer in kranten en tijdschriften. Hier is het ook belangrijk dat u alle bovengenoemde elementen hanteert, zodat u herkenbaar blijft.

Breng uw merk onder de aandacht

In deze tekst beschrijven wij beknopt wat er allemaal komt kijken bij een visuele identiteit en hoe u deze vervolgens in kunt zetten. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Zo kunt u ook nog banners en bedrijfsvideo’s (laten) maken om onder de aandacht te komen van uw doelgroep. Dit alles bij elkaar kan nog een hele klus zijn, daarom is het een goede optie om een specialist in te huren voor uw allround ontwerp. Deze neemt u niet alleen al het werk uit handen, maar verdiept zich ook nog eens compleet in de identiteit van uw onderneming zodat elke tekst, campagne en visualisatie passend is.