Browse By

Waarom full service internet marketing een must is

Om met internet marketing optimaal te kunnen groeien moet je aandacht geven aan drie zaken:

  1. Strategie
  2. Website
  3. Internet marketing kanalen

Wanneer je de bovenstaande drie onderdelen niet allemaal aandacht geeft kun je nog steeds groeien, maar de resultaten zullen verre van optimaal zijn. En vaak heb je dat zelf niet eens door. Want als je internet marketing uitbesteed ben je vaak niet op de hoogte van alle mogelijkheden en of het werk überhaupt goed wordt uitgevoerd. Wat vaak beter werkt, is een full service aanpak internet marketing aanpak.

De voordelen van een full service aanpak

Het concept van full service betekent niet alleen dat je slechts één aanspreekpunt hebt voor alle internet marketing activiteiten. Dat scheelt je natuurlijk al een hoop tijd en gedoe. De echte meerwaarde van een full service aanpak ligt in het feit dat de verschillende internet marketing kanalen op elkaar afgestemd kunnen worden.

Een voorbeeld

Stel, je hebt een Google Ads campagne draaien. In dat geval moet je het met name hebben van mensen die online gaan zoeken op jouw producten of diensten en daardoor jouw Google Ads zien.

Vervolgens klikken ze op jouw advertentie en bezoeken ze je website. Na een paar klikken verlaten ze je website weer en komen ze niet meer naar je terug.

Als je een full service aanpak had gehad, dan had je internet marketing bureau ervoor gezorgd dat bezoekers bijvoorbeeld iets waardevols konden downloaden of een kortingscode konden aanvragen door hun e-mailadres achter te laten.

Vervolgens had je op basis van wat ze gedownload hadden de bezoekers via de e-mail opnieuw kunnen contacten. Bijvoorbeeld met andere content die voor hen relevant is of een aanbieding voor het product dat ze hebben bekeken. Dit soort acties kunnen vervolgens zorgen voor een verkoop op je website.

Zie je wat we bedoelen? Met een full service internet marketing bureau maak je de kans dat websitebezoekers vroeg of laat kon converteren een stuk groter en daarmee vergroot je het rendement van je internet marketing investering.

Waar met je op letten bij het selecteren van een full service bureau?

  • Vraag naar wat ze onder full service verstaan. Op die manier kom je er snel genoeg achter of ze daadwerkelijk de belangrijkste internet marketing kanalen inzetten voor hun klanten. Voor de meeste ondernemers zijn de belangrijkste kanalen Google, social media en e-mailmarketing.
  • Vraag naar klantcases. Op die manier krijg je goed inzicht in hoe ze cases aanpakken en wat de behaalde resultaten waren. Vraag ook naar een case die in eerste instantie niet goed ging maar waar optimalisaties alsnog het gewenste resultaat opleverden. Deze vraag is belangrijk omdat veel bureaus er een handje van hebben om alleen maar mooie resultaten te tonen en niet in te gaan op hoe ze handelen als het een keer niet gaat zoals ze voor ogen hebben. Door op dat gedeelte in te zoomen krijg je een goed beeld van een flexibiliteit en weet je hoe ze met tegenslag omgaan.
  • Vraag een offerte op waarbij ze de verschillende internet marketing kanalen specificeren. Dus wat ze per kanaal gaan doen en wat de bijbehorende investeringen zijn. soms kan het namelijk zo zijn dat je budget niet toereikend is om alle kanalen in te zetten. Door de kanalen in de offerte op te splitsen wordt het dan makkelijker om keuzes te maken. En ook weet je dan gelijk wat je toekomstige investeringen zijn als internet marketing genoeg heeft opgeleverd om die vervolginvesteringen te kunnen doen.

Kom je er niet uit? Investeer dan eerst in online marketing advies

Soms kan het best lastig zijn om te bepalen waar je goed aan doet met internet marketing. Er zijn immers zoveel mogelijkheden. En zeker bij een full service aanpak lopen de kosten flink op. Als je dus twijfelt of je direct wilt investeren in een full service aanpak, dan is het aan te raden om eerst een stukje van je budget te investeren in een online marketing advies.

Een internet marketing bureau onderzoek dan waar voor jouw bedrijf op korte termijn en op lange termijn de groeikansen liggen. Op die manier krijg je een beter beeld van hoe je online succes kunnen boeken en wat de investering daarvoor is. Meer over online marketing advies.