Hoe schrijf je SEO artikelen met zoekwoorden
Wil je leren hoe je SEO-artikelen schrijft? Niemand is expert op het gebied van SEO, ik ook niet, maar ik heb weinig trucs die u kunt gebruiken om uw artikelen te optimaliseren en zoekmachine vriendelijk te maken.
Ik geloof dat je al hebt gehoord van enkele gemeenschappelijke punten, zoals trefwoorddichtheid zou zoveel% moeten zijn, gebruik je trefwoord in de metabeschrijving, gebruik het in de eerste alinea van het bericht, enz. Blah! Blah! Blah! Ik ga niet iets nieuws delen, maar ik zal al deze dingen op één plek samenvatten, hier in dit bericht. Zodat het handig voor je zou zijn om je bericht te optimaliseren als u geen premium plug-in gebruikt. Deze korte handleiding laat u zien hoe u SEO-artikelen met zoekwoorden schrijft in slechts een paar eenvoudige stappen.
Enkele eenvoudige stappen om u te helpen meer te weten te komen over het schrijven van artciles voor SEO
Voordat we ingaan op deze stappen, wil ik eerst het concept van zoekwoorddichtheid uitleggen. Het aantal keren dat een zoekwoord op een bepaalde pagina wordt genoemd, kan helpen bepalen hoe geoptimaliseerd die pagina is voor de zoekmachines.
Als je naar zoekwoorddichtheid kijkt, lijkt het erop dat het streven naar een dichtheidsniveau tussen 1% en 4% de gangbare aanbeveling lijkt te zijn voor het schrijven van SEO-artikelen zonder opgepikt te worden als een trefwoordvuller. Ik zou aanraden om voor de zekerheid een zoekwoorddichtheid tussen 1% en 3% te hebben en deze niet te gebruiken op plaatsen waar het niet echt samengaat met het artikel.
- zoekwoordonderzoek
Ik ga ervan uit dat je klaar bent met de beginfase van trefwoordonderzoek en dat u uw doelzoekwoord (of focuszoekwoord) klaar heeft. Om voor dit zoekwoord te rangschikken, moet u onderzoek doen in de Google Ads Tool om a) de zoekwoordconcurrentie te controleren b) te proberen unieke inhoud te schrijven die niet beschikbaar is op de website van uw concurrent.
2. Gebruik koptags voor kopteksten
Je moet altijd tussenkopjes gebruiken als u een artikel schrijft. U kunt dit doen door h2-tags te gebruiken. Dit helpt uw ideeën overzichtelijk te houden en veel gemakkelijker te lezen, het is ook een geweldige plek om uw zoekwoorden op te nemen. Zoekmachines besteden speciale aandacht aan trefwoorden die in header-tags zijn geplaatst, dus probeer uw trefwoord in een subkop te gebruiken om het door de zoekmachine te laten opvallen.
3. Titel, H1-tag en metabeschrijving zijn belangrijk
Een van de meest essentiële plaatsen waar u uw doelzoekwoorden kunt gebruiken, is in de titel, koppen en metabeschrijvingstag van uw artikel. Schrijf een opvallende titel waar mensen op zouden willen klikken. Als uw zoekwoord bijvoorbeeld ‘Auto’ is, wilt u misschien een titel als ‘Auto rijden’ of ‘Auto’s onderhouden’, iets in die zin.
4. Trefwoorddichtheid
Om efficiënt een zoekmachinevriendelijk en trefwoordrijk artikel te schrijven, moet het artikel dik of gevuld zijn met de doelzoekwoorden of focuszoekwoordzinnen. Gemiddeld moet een SEO-artikel een trefwoorddichtheid hebben tussen 1 – 4%. Om de trefwoorddichtheid van een artikel te achterhalen, vermenigvuldigt u het aantal keren dat uw trefwoord of trefwoordzinnen in uw artikel voorkomen, deelt u dat aantal door het aantal woorden van het artikel. U kunt ook de dichtheidscontrole van mijn postzoekwoord raadplegen.
5. Wat telt het meest bij het schrijven van SEO-artikelen?
Ik heb alle bovenstaande tips gegeven over het schrijven van SEO-artikelen, de belangrijkste punten zijn de volgende: Voer eerst trefwoordonderzoek uit, schrijf hoogwaardige inhoud, gebruik je trefwoord in titel en koppen en zorg voor trefwoorddichtheid tijdens het schrijven van een SEO artikel.