Browse By

Marketing automation

Voor veel bedrijven is online marketing steeds belangrijker. Dit is ook niet zo gek, aangezien van veel consumenten een groot deel van hun costumer journey online plaatsvindt. Bedrijven zetten dan ook vaak verschillende online kanalen in om met hun (potentiële) klanten te communiceren. Wanneer je hier veel tijd aan besteed kan het handig zijn om je online marketingkanalen te gaan automatiseren, dit noemen we ook wel marketing automation en kan je het best doen in samenwerking met een online marketing bureau.

Waarom automation?

Zoals je zelf vaak wel ziet in de communicatie van bedrijven is veel van de communicatie online heel direct gericht op verkoop. Bedrijven vergeten vaak dat een groot deel van de bezoekers op de website nog in de oriënterende fase is van de funnel. Dit wil dus zeggen dat de communicatie doelgericht op directe verkoop nog weinig zin heeft. Door een goed marketingplan te maken en marketing automation hierin te verwerken zul je ervoor zorgen dat jouw marketingkanalen geautomatiseerd worden en op het juiste moment worden ingezet. Zo kan je eerder onder de aandacht van potentiële klanten komen.

Uitbesteden

Het automatiseren van je marketingkanalen kan voor veel potentiële klanten zorgen. Echter is het wel belangrijk dat het proces goed doorlopen wordt. Het is namelijk belangrijk om goed te kijken welke touchpoints belangrijk zijn en welke content je in moet zetten om op de juiste manier de costumer journey van klanten te bereiken. Om dit goed uit te voeren is het handig om een ervaren online marketing bureau in te schakelen om je te helpen. Zo heb je een professioneel team achter je staan met veel kennis en ervaring.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *