Browse By

Tips voor de perfecte banner

Wat je product of dienst ook is, een grote website banner met een gedurfd ontwerp, compleet met opvallende kleuren en simplistische tekst, is een geweldige manier om op te vallen. Banners en andere soorten advertenties zijn natuurlijk overal te vinden. Er is nogal wat strijd om onze aandacht terwijl we over websites surfen, dus hoe zorg je ervoor dat je uiting opvalt?

De perfecte webbanner ontstaat niet per ongeluk. Er zijn enkele strategische ontwerpbeslissingen voor nodig. Laten we eens kijken naar acht ontwerptips voor banner om u te helpen bij het maken van de perfecte banner.

Kies je doel

Om de perfecte banner maken, moet u er eerst voor zorgen dat u een duidelijk begrip heeft van uw doel. Waarom maak je er überhaupt een aan? Wat moet het bereiken? Hier zijn een paar mogelijke doelen om te overwegen:

  • Verhoog de naamsbekendheid
  • Promoot een nieuw product
  • Vestig de aandacht op een uitverkoop of promotie
  • Promoot een aankomend evenement
  • Creëer een gemeenschapsgevoel op een plek
  • Bewustwording creëren voor een sociaal doel

Er zijn talloze mogelijke doeleinden voor banners – dit zijn slechts enkele voorbeelden. Houd er rekening mee dat sommige doeleinden meer doorlopend zijn en mogelijk inhouden dat banners gedurende een lange tijd worden opgehangen, terwijl andere van tijdelijke aard zijn. Het lijkt misschien overdreven voor de hand liggend om na te denken over uw doel, maar dit is een cruciale eerste stap. Als je eenmaal precies weet wat je banner moet bereiken, kun je dat doel – of die doelen – direct laten weten hoe je het ontwerpt. Zoals we later zullen bespreken, wil je dat je banner een simplistisch ontwerp heeft, dus het is van cruciaal belang voor elk onderdeel van het ontwerp om je te helpen je doel te bereiken.

Laat het flink opvallen

Nadat u een goed idee heeft van het doel van uw banner, wilt u nadenken over waar deze precies zal worden geplaatst. Om te beginnen, waar zal het zijn op uw website, in de zijbalk of header? Hoewel plaatsing om een ​​aantal redenen belangrijk is, is de sleutel hier de grafische omgeving van de banner. Je wilt dat deze springt om de aandacht van bezoekers trekt.

Als u niet goed op de omgeving let, kunt u bijvoorbeeld een spandoek webbanner met een in het oog springend rood en oranje kleurenschema en er vervolgens achter komen dat het op een rode achtergrond geplaatst is , waar het verdwaalt in dezelfde omringende kleuren. In dat geval is een kleur als wit, blauw of groen een veel betere keuze dan rood of oranje.

In sommige gevallen moet u mogelijk een witte of zwarte rand rond de zijkanten van het ontwerp van uw banner plaatsen om het te laten opvallen, vooral als het gaat concurreren met een drukke achtergrond. Een banner die contrasteert met zijn omgeving zal meer opvallen. Bovendien, volgens wat bekend staat als het isolatie-effect, vergroot dit soort plaatsing ook de kans dat mensen de banner onthouden, zelfs nadat deze niet meer in zicht is.

Gebruik de juiste tools

Natuurlijk kan je gebruik maken van de bekende programma’s zoals de het Adobe pakket. Dit kan voor je werken maar de leercurve is wel groot. Daarom zijn er tegenwoordig ook handige gespecialiseerde diensten, zoals de banner maker van Bannerboo. Deze werkt met veel banner templates om snel Ads campagnes te maken voor Google. Super handig en gebruiksvriendelijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *